Iata ca revin din nou cu un articol despre carti. Despre Lumea cartilor in viata copiilor puteti citi aici.

Pentru ca baietelul nostru cel mare (2 ani) e mare iubitor de carti, am petrecut destul de mult timp rasfoind, iar printre preferate se numara cartile despre care o sa va povestesc in randurile de mai jos. Cu siguranta in timp ce o sa cititi articolul o sa va vina si voua in minte cartile preferate ale copiilor vostri si mi-ar face mare placere sa-mi lasati in comentarii cateva titluri :).

Cartile despre care vreau sa va vorbesc fac parte din colectia Hoinari prin anotimpuri, o colectie de 5 carti ale lui Retraut Susanne Berner care se numara printre cei mai cunoscuti ilustratori ai momentului. In anul 2006 a fost aleasa cartea anului in Germania si pana azi a ajuns la cea de-a 19-a editie. Patru dintre volume prezinta lumea in cele 4 anotimpuri: Primavara, Vara, Toamna, Iarna, iar cel de-al cincilea volum se numeste Noaptea in care este prezentata lumea nocturna, cand oamenii si animalele dorm adanc, sau cel putin unii dintre ei. Cartile sunt fara text, contin doar imagini cu foarte multe detalii, pe baza carora se pot crea povesti sau jocuri de cautare, activitati care ii vor ajuta pe copii la imbogatirea vocabularului, dezvoltarea memoriei si a capacitatii de concentrare, stimuleaza imaginatia. Noi am inceput prin a descoperi obiectele pe care le stia deja si foarte repede a invatat multe altele noi. A invatat culori in timp ce cautam obiecte de aceeasi nuanta, si a invatat multe expresii din explicatiile pe care i le-am oferit.

Colectia prezinta o serie de personaje foarte indragite de copii, care revin in fiecare volum si asteapta sa le fie descoperite toate intamplarile. Prima carte pe care i-am oferit-o a fost Iarna, iar personajul cel mai indragit al piticului a fost, de departe, Anca asa cum i-a si ramas numele cartii “Anca”. De cate ori dorea cartea, spunea “Anca” si deja stiam la ce se refera. Am urmarit-o pe fiecare pagina, prin oras, sa vedem ce caciula isi cumpara, iar eu ma amuzam cand il auzeam cum pronunta “Canca”(Anca). Apoi am descoperit-o pe pisica Lili, care a evadat de acasa si s-a dus sa manance peste in oras. L-am gasit pe Mos Craciun si am invatat cantece noi. Am cantat “Mos Craciun cu plete dalbe” pana dupa Pasti :)). Actiunile personajelor se desfasoara intr-un mic orasel, in preajma sarbatorilor de Craciun, iar pe fiecare pagina regasim forfota specifica acestora.

De Pasti a primit un alt volum din aceeasi colectie Hoinari prin anotimpuri, Primavara. Primul cuvant, atunci cand a vazut cartea a fost….bineinteles “Anca”. A ramas personajul nostru preferat si de aceasta data, dar am regasit atat personajele vechi cat si unele noi. Copii care se joaca cu mingea, pisica Lili si-a facut un prieten nou, am admirat natura care prinde viata si care e foarte frumos ilustrata pe fiecare pagina. 

Avem pregatite deja si celelalte doua carti din colectie, “Vara”, pe care urmeaza sa o primeasca si “Toamna”, pe care o v-a primi la momentul potrivit. Desi am achizitionat intreaga colectie, am peferat sa i le oferim pe rand, tocmai pentru a le putea studia mai in amanunt si pentru a ne familiariza cu ceea ce se intampla si in viata reala in functie de anotimpul in care ne aflam.

Un loc minunat unde puteti cere informatii despre carti pentru copii, este grupul Ce le citim copiilor, o comunitate nationala de indumare, studiu, promovare si daruire de carte. Tot pe grup gasiti frecvent oferte ale editurilor cu reduceri speciale pentru comunitate.

Iar daca inca nu aveti cartile in colectie, le puteti achizitiona de aici si va astept sa-mi spuneti care a fost personajul vostru preferat?

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started