Sunt convinsa ca sunt mii de femei in situatia mea, care urmeaza sa nasca in perioada urmatoare. Emotiile sunt inevitabile, important e sa avem puterea sa le stavilim.

Pentru mine urmeaza a doua nastere prin cezariana, maine. De cand a inceput nebunia se preconiza ca o sa urmeze varful pandemiei in perioada Sarbatorilor Pascale, exact pe cand se apropie termenul meu. 

Din fericire, nu sunt o fire care sa se panicheze usor, dar chiar si asa, am inceput sa-mi pun tot felul de intrebari. In momentul in care a fost anuntata prima Ordonanta Militara, eu deja aveam aproape o saptamana de cand stateam in casa, pentru ca baietelul imi era racit. Iar de atunci am fost doar la controale sau la farmacie, adica am iesit pe usa de vreo 4 ori in toata perioada asta. Am incercat pe cat posibil si eu si sotul sa fim cat se poate de precauti, pentru a ne proteja in primul rand pe noi, dar si pe cei din jurul nostru. Pana acum, de multa vreme, ne comandam cumparaturile online, dar de cand au inceput oamenii sa-si faca provizii, nu am mai gasit sloturi libere pentru livrarile la domiciliu. Pentru cumparaturi de stricta necesitate mergea sotul o data pe saptamana, am evitat orice fel de vizite sau interactiuni cu restul familiei si cu prietenii. Deocamdata n-au fost probleme, dar raman intrebarile: Ce facem cu cei inconstienti, care nu respecta izolarea sau carantina, care stiu ca ii pot imbolnavi si pe altii si nu le pasa? Cum ne putem feri de ei?

Cum am procedat noi pentru a ne proteja de virus? 

  • Am folosit masti de protectie cand am fost nevoiti sa iesim din casa;
  • Am folosit manusi cand a fost necesar;
  • Am folosit solutii dezinfectante pentru maini atunci cand nu am avut acces la apa si sapun (la iesirea din magazine, la plimbare daca am atins anumite suprafete);
  • Ne-am spalat pe maini cat mai des, obligatoriu la intrarea in casa si inca o data dupa aranjarea produselor; 
  • Nu am ajuns pana la spalarea/dezinfectarea tuturor ambalajelor, desi avand in vedere ca a fost nevoie sa comandam si alte produse decat cele alimentare, am sters cutiile primite cu o carpa imbibata in spirt si am aruncat-o dupa;
  • Am folosit un prosop mai vechi, pe care l-am asezat la intrare, in fata usii si il inmuiam in apa cu clor pentru a ne sterge talpa incaltamintei inainte de a intra in casa;
  • A iesit sotul chiar si la plimbare cu copilul (1 an si 11 luni), in apropierea locuintei, de fiecare data cu declaratie completata, dar au pastrat regulile de distantare sociala, chiar daca copilul s-ar fi jucat cu alti copii, iar la revenirea acasa s-au respectat regulile de igiena descrise mai sus.

Aceste masuri le vom pastra si in continuare, atat timp cat va fi necesar!

Emotiile cred ca sunt in aceeasi masura si pentru cele care nasc in clinici private cat si pentru cele care nasc la spitalele de stat, pentru ca am auzit de cazul unei clinici private din Bucuresti unde o gravida a fost confirmata pozitiv. Si abia dupa sosirea rezultatului a recunoscut ca a avut contact cu persoane venite din afara tarii. Da…la astfel de persoane se refera intrebarile de mai sus. Nu sunt eu in masura sa critic sau sa arunc cu pietre si nici nu e asta intentia mea. Dar daca si in situatii extreme ajungem sa nu fim responsabili, inseamna ca nu ne pasa de cei din jur si in primul rand de noi!

Nelinistile sunt absolut normale, avand in vedere situatia in care ne aflam, dar cel mai important e sa ne asiguram ca noi facem tot ce ne sta in putinta sa ne protejam. Cu siguranta nu o sa-mi vad copilul si sotul decat cu ajutorul “sfantului Whatsapp” cat voi fi internata, dar cel mai bine e sa iesim cu totii sanatosi la liman, atunci cand se va reveni la normal. Nu-mi va fi deloc usor, avand in vedere ca nu am fost niciodata despartita de copilas nici macar o zi, dar speram sa ramana acelasi baietel intelegator cum a fost si pana acum. 🙂

O sa revin cu un alt articol dupa ce ne acomodam cu noul membru al familiei, in care sa va povestesc cum a fost. Pana atunci va astept la povesti in comentarii despre cum va simtiti voi, cele care urmeaza sa nasteti sau daca sunt printre voi care au nascut deja in perioada asta, cum a fost?

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started